Tukea ehdokkaille

Vasemmistonuoret tukee kuntavaaleissa jäseniään, luottamushenkilöitään ja työntekijöitään, jotka sitoutuvat kuntavaaliohjelmaan ja ovat Vasemmistoliiton ehdokkaita (muiden listojen ehdokkaiden tukeminen käsitellään tapauskohtaisesti).

Projektiraha

Tuemme kuntavaaleissa ehdolla olevia jäseniä projektirahalla. Projektirahan maksimimäärä on 50% projektin toteutuneista kustannuksista. Projektirahaa voivat hakea piirijärjestöt ja paikallisosastot tai vaihtoehtoisesti kolmen jäsenen muodostamat toimintaryhmät.

Kannustamme ehdokkaita kampanjoimaan ja tekemään hakemuksia yhdessä, koska vaalikampanjointi voi olla ajoittain kuormittavaa. Projektirahaa voi kuitenkin saada myös yksittäinen ehdokas tukiryhmänsä kanssa. Mikäli paikkakunnallasi ei ole ehdolla tai tukiryhmässä muita Vasemmistonuorten jäseniä, voit tehdä hakemuksen joko muiden paikkakuntien ehdokkaiden kanssa tai pyytää piirijärjestöä tekemään hakemuksen puolestasi.

Projektirahat maksetaan lähtökohtaisesti jälkikäteen projektista tehtävän tilityksen perusteella, mutta se on mahdollista saada myös ennakkoon perustellusta syystä. Projektirahoista päättää Vasemmistonuorten työvaliokunta. Projektirahahakemukset toimitetaan pääsihteerille osoitteeseen antti@vasemmistonuoret.fi

Projektirahojen myöntämiseen sovelletaan Vasemmistonuorten projektirahaohjesääntöä. Vasemmistonuorten sivuilta löytyy myös malli hakemuksen ja tilityksen tekemiseen.

Näkyvyys vaalisivuilla

Kokoamme vasemmiston nuoret ehdokkaat vaalisivuille. Lähetä omat tietosi tällä lomakkeella!

Vaalikoulutus ja vertaistuki

Järjestämme vaalikoulutuksia ja vertaistukea kampanjointiin. Ehdokkaat ovat tervetulleita Facebook-ryhmään, jonka kautta tiedotetaan ja tuetaan toisiamme!