
Vasemmistonuoret on poliittinen
nuoriso- ja kansalaisjärjestö.
Tuemme nuoria kehittymään
aktiivisiksi poliittisiksi toimijoiksi.
Keskeisiä arvojamme ovat
- sosialismi
- demokratia
- feminismi
- punavihreys
- kansainvälisyys.
Toimintamme tavoite on vapaa,
inhimillinen ja tasa-arvoinen maailma.
Toiminta
Järjestämme jäsenillemme koulutuksia ja leirejä, joissa
- saat tietoa yhteiskunnasta
- voit viettää vapaa-aikaa
- tutustut uusiin ihmisiin.
Voit toimia järjestön eri työryhmissä
ja jaostoissa yhdessä muiden kanssa.
Vaikuttaminen
Politiikkaa tehdään kaikkialla,
ja haluamme olla siinä mukana.
Vaikutamme ja olemme mukana
- kunnissa
- valtion tasolla
- kansainvälisellä tasolla
- kansalaisjärjestöissä
- verkostoissa
- ammattiyhdistysliikkeessä
- julkisuudessa.
Osallistumme
- mielenosoituksiin
- tapahtumiin
- kampanjoihin.
Tuemme myös työtaisteluita,
kansalaistottelemattomuutta
ja muuta suoraa toimintaa,
jos ne auttavat parantamaan maailmaa.
Vasemmistonuoret lyhyesti
- Juuret sosialistisessa työväenliikkeessä
- Perustettu vuonna 1944 nimellä
Suomen Demokraattinen Nuorisoliitto – SDNL - Uusi nimi Vasemmistonuoret vuonna 1999
- 9 piirijärjestöä ympäri Suomen
- Keskustoimisto sijaitsee Helsingissä
- Yli 3300 jäsentä
Liity jäseneksi
Voit liittyä jäseneksi,
jos olet 13–30-vuotias nuori.
Jos olet 13-15-vuotias,
tarvitset huoltajan hyväksynnän.
Jäsenmaksua ei ole.
Saat kotiisi Libero-lehden,
joka ilmestyy neljä kertaa vuodessa.
Yli 30-vuotias voi liittyä kannattajajäseneksi.
Kannattajajäsenyys maksaa 20 euroa tai 50 euroa.
Liity jäseneksi täällä.
Liity kannatusjäseneksi täällä.
Ota yhteyttä
Vasemmistonuorten puheenjohtaja
vuosina 2020-2021 on Liban Sheikh.
Sheikhin puhelinnumero on 050 501 9721
ja sähköpostiosoite on liban[at]vasemmistonuoret.fi.
Työntekijöiden ja piirijärjestöjen yhteystiedot
ovat tällä sivulla.
Lisää tietoa
Poliittisen ohjelman sanasto selittää
poliittisia termejä helpommin ymmärrettävällä kielellä.
Vasemmistonuorten esittely suomalaisella viittomakielellä (2014)
Videon teksitys löytyy YouTubesta videon kuvauksesta!