Mielenosoitustilanne kävelykadulla. Etualalla henkilö huutaa megafoniin. Ihmiset pitävät banneria ja taustalla toimittaja puhuu mikrofoniin.

Vasemmistonuoret on poliittinen
nuoriso- ja kansalaisjärjestö.

Tuemme nuoria kehittymään
aktiivisiksi poliittisiksi toimijoiksi.

Keskeisiä arvojamme ovat

  • sosialismi
  • demokratia
  • feminismi
  • punavihreys
  • kansainvälisyys.

Toimintamme tavoite on vapaa,
inhimillinen ja tasa-arvoinen maailma.

Toiminta

Järjestämme jäsenillemme koulutuksia ja leirejä, joissa

  • saat tietoa yhteiskunnasta
  • voit viettää vapaa-aikaa
  • tutustut uusiin ihmisiin.

Voit toimia järjestön eri työryhmissä
ja jaostoissa yhdessä muiden kanssa.

Joihinkin tapahtumiin voit osallistua,
vaikka et olisikaan jäsen.

Vaikuttaminen

Politiikkaa tehdään kaikkialla,
ja haluamme olla siinä mukana.

Vaikutamme ja olemme mukana

  • kunnissa
  • valtion tasolla
  • kansainvälisellä tasolla
  • kansalaisjärjestöissä
  • verkostoissa
  • ammattiyhdistysliikkeessä
  • julkisuudessa.

Osallistumme

  • mielenosoituksiin
  • tapahtumiin
  • kampanjoihin.

Tuemme myös työtaisteluita,
kansalaistottelemattomuutta
ja muuta suoraa toimintaa,
jos ne auttavat parantamaan maailmaa.

Vasemmistonuoret lyhyesti

  • Juuret sosialistisessa työväenliikkeessä
  • Perustettu vuonna 1944 nimellä
    Suomen Demokraattinen Nuorisoliitto – SDNL
  • Uusi nimi Vasemmistonuoret vuonna 1999
  • 9 piirijärjestöä, keskustoimisto Helsingissä
  • Yli 3300 jäsentä

Liity jäseneksi

Voit liittyä jäseneksi,
jos olet 13–30-vuotias nuori.
Jos olet 13-15-vuotias,
tarvitset huoltajan hyväksynnän.

Jäsenmaksua ei ole.
Saat kotiisi Libero-lehden,
joka ilmestyy neljä kertaa vuodessa.

Yli 30-vuotias voi liittyä kannattajajäseneksi.
Kannattajajäsenyys maksaa 20 euroa tai 50 euroa.

Liity jäseneksi: https://extra.vanu.fi/liity-vasemmistonuoriin
Liity kannatusjäseneksi: https://extra.vanu.fi/kannatusjasen