Mielenosoitus kävelykadulla. Henkilö huutaa megafoniin. Ihmiset pitävät banneria ja taustalla toimittaja puhuu mikrofoniin.

Vasemmistonuoret on poliittinen
nuoriso- ja kansalaisjärjestö.

Tuemme nuoria kehittymään
aktiivisiksi poliittisiksi toimijoiksi.

Keskeisiä arvojamme ovat

  • sosialismi
  • demokratia
  • feminismi
  • punavihreys
  • kansainvälisyys.

Toimintamme tavoite on vapaa,
inhimillinen ja tasa-arvoinen maailma.
 

Toiminta

Järjestämme jäsenillemme koulutuksia ja leirejä, joissa

  • saat tietoa yhteiskunnasta
  • voit viettää vapaa-aikaa
  • tutustut uusiin ihmisiin.

Voit toimia järjestön eri työryhmissä
ja jaostoissa yhdessä muiden kanssa.
 

Vaikuttaminen

Politiikkaa tehdään kaikkialla,
ja haluamme olla siinä mukana.

Vaikutamme ja olemme mukana

  • kunnissa
  • valtion tasolla
  • kansainvälisellä tasolla
  • kansalaisjärjestöissä
  • verkostoissa
  • ammattiyhdistysliikkeessä
  • julkisuudessa.

Osallistumme

  • mielenosoituksiin
  • tapahtumiin
  • kampanjoihin.

Tuemme myös työtaisteluita,
kansalaistottelemattomuutta
ja muuta suoraa toimintaa,
jos ne auttavat parantamaan maailmaa.
 

Vasemmistonuoret lyhyesti

  • Juuret sosialistisessa työväenliikkeessä
  • Perustettu vuonna 1944 nimellä
    Suomen Demokraattinen Nuorisoliitto – SDNL
  • Uusi nimi Vasemmistonuoret vuonna 1999
  • 9 piirijärjestöä ympäri Suomen
  • Keskustoimisto sijaitsee Helsingissä
  • Yli 3300 jäsentä
     

Liity jäseneksi

Voit liittyä jäseneksi,
jos olet 13–30-vuotias nuori.
Jos olet 13-15-vuotias,
tarvitset huoltajan hyväksynnän.

Jäsenmaksua ei ole.
Saat kotiisi Libero-lehden,
joka ilmestyy neljä kertaa vuodessa.

Yli 30-vuotias voi liittyä kannattajajäseneksi.
Kannattajajäsenyys maksaa 20 euroa tai 50 euroa.

Liity jäseneksi täällä.
Liity kannatusjäseneksi täällä.
 

Ota yhteyttä

Vasemmistonuorten puheenjohtaja
vuosina 2020-2021 on Liban Sheikh.

Sheikhin puhelinnumero on 050 501 9721
ja sähköpostiosoite on liban[at]vasemmistonuoret.fi.

Työntekijöiden ja piirijärjestöjen yhteystiedot
ovat tällä sivulla.
 

Lisää tietoa

Poliittisen ohjelman sanasto selittää
poliittisia termejä helpommin ymmärrettävällä kielellä.