Henkilö puhaltaa saippuakuplia. Kuplien sisällä henkilöitä tekemässä erilaisia asioita.

Kuvitus: Valpuri Alanen

Tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitelma

Tutustu vuonna 2018 päivitettyyn tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitelmaan täällä!

Valtakunnallisten tapahtumien saavutettavuus ja esteettömyys

Vasemmistonuorten valtakunnallisissa tapahtumissa on tarvittaessa käytettävissä induktiosilmukka, yleisavustaja, suomen- ja englanninkielen tulkki, suomen- ja ruotsinkielen tulkki ja suomen- ja viittomakielen tulkki. Valtakunnalliset tapahtumat pyritään aina järjestämään esteettömissä tiloissa.

Otathan yhteyttä järjestö- ja nuorisotoiminnan koordinaattoriin, jos sinulla on kehittämisehdotuksia tai toiveita tapahtumien saavutettavuuteen tai esteettömyyteen liittyen.

Turvallisemman tilan säännöt

Tutustu turvallisemman tilan sääntöihin täällä!

Saavutettava viestintä

Esteettömyys ja saavutettavuus ovat Vasemmistonuorille erittäin tärkeitä myös viestinnässä! Lue sivustomme saavutettavuusseloste täältä.

Mikäli huomaat puutteita viestinnän saavutettavuudessa, otathan yhteyttä tiedottajaan (sisältöön liittyvät asiat) tai järjestelmäasiantuntijaan (nettisivuston, vanuintran ja vanuextran tekniset asiat).

Häirintäyhdyshenkilöt

Häirintäyhdyshenkilöön voit ottaa yhteyttä, jos tunnet, että sinua on ahdisteltu, kiusattu tai muuten kohdeltu epätasa-arvoisesti Vasemmistonuorten toiminnassa (mukaanlukien paikallinen ja valtakunnallinen toiminta sekä toiminnan piiriin kuuluvat internet-keskustelut). Voit ottaa yhteyttä myös, jos koet, että jotakuta toista kohtaan on käyttäydytty väärin tai jos kohtaat häirintään liittyvän ongelman, jota et itse osaa ratkaista.

Tutustu häirintäyhdyshenkilöiden toimenkuvaa tarkemmin ja ota yhteyttä heihin täällä!

Tasa-arvo- ja yhdenvertaisuusvastaava

Tasa-arvo- ja yhdenvertaisuusvastaava seuraa hallituksen toiminnan ja politiikan tasa-arvovaikutuksia ja -näkökulmia. TAYV-vastaava myös koordinoi tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitelman toimenpiteiden toteuttamista. Hallituskauden 2020-2021 tasa-arvo- ja yhdenvertaisuusvastaavana toimii hallituksen jäsen Mikko Hietala.