Vetoomus

Hallituksen täytyy teettää riippumaton selvitys Maahanmuuttoviraston toiminnasta ja turvapaikkalainsäädännön kiristyksistä. Kuluvalla hallituskaudella turvapaikanhakijoiden oikeutta oikeusapuun on rajoitettu, valitusaikoja lyhennetty, turvapaikkaperusteita kiristetty, mahdollisuus humanitaariseen suojeluun poistettu ja perheenyhdistämistä vaikeutettu entisestään.

Vasemmistonuoret ry
Hämeentie 29, 6. krs, 00500 Helsinki

Kampanjan poliittiset teemat
Hanna-Marilla Zidan
050 590 2771, hanna[at]vasemmistonuoret.fi

Sini Al-Musawi
sini[at]vasemmistonuoret.fi

Tule mukaan

OSALLISTU MIELENOSOITUKSEN JÄRJESTÄMISEEN!

Järjestimme 7.4.2018 kansallisen Kukaan ei ole laiton -kampanjan toimintapäivän, jonka poliittisena vaatimuksena oli karkotusten lopettaminen.

Kiinnostaako turvapaikanhakijoiden tilanteen nostaminen esille? Voit tulla mukaan järjestämään mielenosoituksia, tekemään mediasisältöjä tai kutsua ihmisiä mukaan!

TULE MUKAAN TYÖPAJAAN!

Järjestämme siirtolaisille ja turvapaikanhakijoille suunnattuja työpajoja Helsingissä. Ne käsittelevät työ- ja opiskeluperusteisia oleskelulupia ja turvapaikan hakemista.

Kukaan ei ole laiton - Info

KUKAAN EI OLE LAITON
Kukaan ei ole laiton on Vasemmistonuorten maahanmuuttopoliittinen kampanja. Sen tavoitteena on tukea turvapaikanhakijoita ja vastustaa pakkopalautuksia. Järjestämme mielenosoituksia, toimintapäiviä ja levitämme tietoa siirtolaisten ja turvapaikanhakijoiden tilanteesta.

MIELENOSOITUKSET
Järjestämme 7.4.2018 kansallisen Kukaan ei ole laiton -kampanjan toimintapäivän, jonka poliittisena vaatimuksena on karkotusten lopettaminen. Haluamme korostaa, että ihmisiä lähetetään sota-alueille kuolemaan.

Tapahtumat Tampereella, Oulussa ja Joensuussa 7.4.2018

OULU

Oulussa kokoonnutaan lauantaina 7.4. hiljaiseen mielenosoitukseen ihmisoikeuksien puolesta, pakkopalautuksia vastaan Valkean eteen Tiernapoikapatsaalle. Hiljaisen hetken kesto on kymmenen minuuttia, alkaen kello 20.00. Paikalle kokoonnutaan hieman ennen aloitusta.

Tapahtuman järjestää Pohjois-Pohjanmaan Vasemmistonuoret ry yhteistyössä OulUtopian, Oulun Vihreiden Nuorten ja Kommunistisen Nuorisoliiton Oulun paikallisosaston kanssa.

Tapahtuma Facebookissa

Maahanmuuttoviraston toiminnasta on tehtävä riippumaton selvitys

Hallituksen täytyy teettää riippumaton selvitys Maahanmuuttoviraston toiminnasta ja turvapaikkalainsäädännön kiristyksistä.  Kuluvalla hallituskaudella turvapaikanhakijoiden oikeutta oikeusapuun on rajoitettu, valitusaikoja lyhennetty, turvapaikkaperusteita kiristetty, mahdollisuus humanitaariseen suojeluun poistettu ja perheenyhdistämistä vaikeutettu entisestään.

Turvapaikanhakijoita ei saa asettaa keskenään eriarvoiseen asemaan

Teksti: Noora Tapio

Monesti pakkopalautusten ja negatiivisten turvapaikkapäätösten yhteydessä vaaditaan, että hakijan tulee saada turvapaikka, koska hän on esimerkiksi korkeasti kouluttautunut, on oppinut kielen nopeasti tai tekee kovasti töitä.

Vaatimus on järkyttävä. Kyse on meriiteistä, jotka ovat helpoiten saavutettavissa ihmisillle, joiden tulotaso kotimaassaan oli hyvä ja joilla ei ole terveysongelmia. Kyseiset meriitit eivät liity millään tavalla henkilön kokemaan vainoon tai uhkiin, vaan asettavat turvapaikanhakijat keskenään eriarvoiseen asemaan.

Sivut