Joukko ihmisiä hymyillen ulkona, osa istuu portailla.

Vasemmistonuorten valtakunnallisesta toiminnasta valtaosa tapahtuu jaostoissa ja työryhmissä. Kumpiinkin voi liittyä mukaan koska vain ja kaikki halukkaat Vasemmistonuoret otetaan mukaan!

Jaostot ja työryhmät työskentelevät omien suunnitelmiensa mukaisesti. Iso osa kommunikoinnista tapahtuu verkossa, mutta myös kokoontumisia järjestetään. Osallistuminen vaatii jonkin verran aikaa ja sitoutumista. Toiminta on vapaaehtoista ja omaa osallistumistaan voi säädellä tarpeen mukaan. Keskusjärjestön hallitus ja työntekijät antavat tukea jaostoille ja työryhmille.

Jaostot

Liittokokouskausi 2020–2021:
Ruotsinkielinen jaosto
– Svensksprågika utskottet
Kansainvälisen toiminnan jaosto

Jaostot toimivat kahden vuoden jaksoissa ja niistä päätetään liittokokouksissa. Jaostojen tarkoitus on antaa jäsenistölle tiedollisia ja taidollisia valmiuksia, joita he voivat käyttää järjestön sisällä ja sen ulkopuolella.

Ilmoittaudu jaostoihin tällä lomakkeella!

Työryhmät

Työryhmiä liittokokouskaudella 2020-2021 ovat muun muassa:
Internet-aktivismityöryhmä
Järjestöjaksamisen työryhmä
Virkistystoiminnan työryhmä
Kesäleirityöryhmä
Koulutusuudistuksen työryhmä

Työryhmät toteuttavat ja kehittävät järjestön toimintaa, mahdollistavat nopean reagoinnin muuttuviin tilanteisiin ja tukevat jäsenten omaa aktiivisuutta. Työryhmiä voi perustaa milloin tahansa tarpeen mukaan. Työryhmä perustetaan määräajaksi, jonka jälkeen työryhmä esittää hallitukselle yhteenvedon toiminnastaan.

Ilmoittaudu työryhmiin tällä lomakkeella!

Perusta oma työryhmä!

Onko sinulla hyvä idea, jonka tahtoisit toteuttaa? Kerää neljän hengen toveriporukka ja esitä hallitukselle työryhmän perustamista!

Työryhmän perustamista haetaan vapaamuotoisella hakemuksella. Riittää kun esityksessä on suunnitelma tavoitteesta, toiminnasta ja alustavasta budjetista. Jäsenten esittämä työryhmä voidaan jättää perustamatta vain painavista syistä.

Hallitus perustaa työryhmän, päättää sen toimikauden, tavoitteet ja käytettävissä olevat taloudelliset ja työntekijäresurssit sekä avaa haun työryhmään. Työryhmään voi hakea kuka tahansa Vasemmistonuorten jäsen. Työryhmä perustetaan määräajaksi, jonka jälkeen työryhmä esittää hallitukselle yhteenvedon toiminnastaan.

Työryhmien perustamista koskevat hakemukset tulee toimittaa pääsihteerille viimeistään viikko ennen hallituksen kokousta osoitteeseen paasihteeri[at]vasemmistonuoret.fi. Voit esittää työryhmän perustamista myös tällä lomakkeella.

Arto Leinonen
Järjestö- ja nuorisotoiminnan koordinaattori