12.06.2021
huutomerkki, konfettia ja teksti: Vasemmistonuorten valtuutetut!

Tässä listana kaikki vastavalitut valtuutetut, jotka ovat korkeintaan 30-vuotiaita tai opiskelijoita. Tiedot perustuvat Vasemmistonuorten omaan seurantaan, joka on laskettu 14.6. Alempaa artikkelista löytyy vielä eräitä tilastoja.

Vasemmistonuorten jäsenet tummennettu
Vasemmisto-opiskelijoiden jäsenet kursivoitu
Vasemmistoliiton alle 31-vuotiaat ilman korostusta

Nuoret vasemmistolaiset valtuustoissa 2021:

Akaa, Mira Nurmi, varavaltuutettu

08.06.2021
Kuva kesäisestä järvestä.

Vasemmistonuorten keskustoimiston työntekijät lomailevat kesällä:

Puheenjohtaja Liban Sheikh
lomalla 21.6.-11.7.

Pääsihteeri Henrik Jaakkola
lomalla 21.-27.6. ja 5.-16.7.

Toimistosihteeri Viljo Ylirautalahti
lomalla 5.-16.7.

Tiedottaja Laura Tolvanen
lomalla 5.-27.7.

Järjestö- ja nuorisotoiminnan koordinaattori Arto Leinonen
lomalla 21.6.-19.7. ja 9.-23.8.

Järjestelmäasiantuntija Pekka Pehkonen
lomalla  27.5.-27.6.

17.05.2021
Pieni vauvan käsi aikuisen kädessä

Vasemmistonuoret: Terapiatakuu kuntiin sekä terveyspalvelut kuntoon!

Vasemmistonuoret vaatii, että  hoiva- ja terapiatakuu toteutetaan jokaisessa kunnassa! Kaikkien Suomessa asuvien ihmisten tulee saada tasavertaista ja riittävän nopeaa hoivaa.

11.05.2021
Saamelaislippu punaisella taustalla

Vasemmistonuoret tukevat saamelaiskäräjälakitoimikunnan mietintöä saamelaiskäräjälain uudistamiseksi sekä ehdotusta poistaa lain 3 §:n lappalaiskohta. Näin laki uudistetaan kansainvälisiä sopimuksia noudattavaksi ja alkuperäiskansan ihmisoikeuksia kunnioittavaksi.

09.05.2021
Lasta syötetään

Lapsella on oikeus vanhempiin.

Oikeusministeriössä on valmisteltu ehdotus vanhemmuuslaiksi ja sen lausuntakierros päättyy tänään äitienpäivänä. Sanna Marinin hallitusohjelmaan kuuluva äitiys- ja isyyslakien uudistaminen vanhemmuuslaiksi tuodaan eduskunnalle syksyllä 2021. Tämän hetkisessä esityksessä ei kuitenkaan ole otettu huomioon useamman kuin kahden vanhemman perheitä.

03.05.2021
Vanu pitää kädessään megafonia

Vasemmistonuoret vaatii, että julkisten palveluiden ulkoistamisesta ja yhtiöittämisestä luovutaan pysyvästi.

Viime vuosina kunnat ovat ulkoistaneet toimintaansa voimakkaasti liikelaitoksiin ja kuntaomisteisiin osakeyhtiöihin. Yhtiömuotoon on siirretty varsinkin tukipalveluita, joka on johtanut naisvaltaisten alojen palkkojen laskuun. Yhtiöittämisen ja ulkoistamisen oletetut säästöt eivät useinkaan realisoidu suunnitellulla tavalla, ja kustannukset voivat jopa kasvaa.

19.04.2021
Aurinko siintää puutarhan vihreiden lehtien läpi

Laaja joukko opiskelija- ja nuorisojärjestöjä vaatii yhteisessä kannanotossaan, että työuupumuksen aiheuttaman sairausloman aikainen toimeentulo pitää turvata ilman mielenterveysdiagnoosia. Järjestöt esittävät, että Kelan sairauspäivärahaan oikeuttavaksi diagnoosiksi otetaan käyttöön työuupumus. Se mahdollistaisi, että työuupumuksen esiintyvyyttä voitaisiin tilastoida ja seurata sekä kohdistaa toimia sen ennaltaehkäisyyn.

Sivut