Hymyilevä henkilö pitelee lippua

Tältä sivulta näet, mitä valtakunnallisia tapahtumia Vasemmistonuoret järjestää perinteisesti vuosittain! Katso kaikkien tapahtumien päivämäärät ja sijainnit tapahtumakalenterista. Piirit ja osastot järjestävät myös paljon tapahtumia - varmista pysyväsi ajantasalla liittymällä sähköpostilistoille ja Facebook-ryhmiin!

Vuoden 2019 tulevat tapahtumat:

Opi perusasiat

Ajankohta: 30.8.-1.9.2019 Tampereen seudulla

Kuvaus: Opi perusasiat, eli OPA -kurssilla opitaan perusasioita Vasemmistonuorista, vasemmiston historiasta ja järjestötoiminnasta, pohditaan omaa aatemaailmaa sekä tietysti tutustutaan, saunotaan, lauletaan ja syödään hyvin!

Kenelle: Kaikille Vasemmistonuorten jäsenille

Ilmoittautuminen: avataan myöhemmin VanuExtrassa

Lisätietoja: Järjestö- ja nuorisotoiminnan koordinaattori Arto Leinonen, arto[at]vasemmistonuoret.fi, 0456628206

Liittokokous

Ajankohta: 1.-3.11.2019 Kajaanissa

Kuvaus: Kahden vuoden välein järjestettävä liittokokous päättää Vasemmistonuorten toiminnan suurista linjoista ja poliittisesta ohjelmasta sekä valitsee puheenjohtajiston ja hallituksen. Liittokokouksessa päätöksiä tekevät piirijärjestöjen valitsemat liittokokousedustajat.

Kenelle: Liittokokousedustajille, jollaiseksi voi päästä jokainen vasemmistonuori oman piirinsä valitsemana

Ilmoittautuminen: Piirikohtaisesti

Lisätietoja: Pääsihteeri Toni Asikainen, toni[at]vasemmistonuoret.fi, 045 644 7880

Tulossa vuonna 2020:

Tammitapaaminen

Ajankohta: seuraavan kerran tammikuussa 2020

Kuvaus: Tammitapaaminen on vuosittainen tapahtuma vasemmistolaisille ammattiyhdistysnuorille ja ay-toiminnasta kiinnostuneille. Asiantuntijaluentoja, keskusteluja ja rentoa yhdessäoloa!

Kenelle: Kaikille asiasta kiinnostuneille.

Ilmoittautuminen: Päättynyt.

Lisätietoja: Järjestö- ja nuorisotoiminnan koordinaattori, Arto Leinonen, arto[at]vasemmistonuoret.fi, 0456628206

Miksi tämä on näin?

Ajankohta: Järjestettiin toukokuussa 2019

Kuvaus: Kaikista nuorimmille Vasemmistonuorille tarkoitettu Miksi tämä on näin? -kurssi tarjoaa perehdytyksen Suomalaiseen poliittiseen järjestelmään, vasemmistolaisuuteen ja Vasemmistonuoriin. Tervetuloa nauttimaan mukavasta leiritunnelmasta, hyvästä ruuasta ja saunasta!

Kenelle: 19-vuotiaille ja sitä nuoremmille Vasemmistonuorten jäsenille

Ilmoittautuminen:

Kesäleiri

Ajankohta: seuraavan kerran kesällä 2020

Kuvaus: Kesän kohokohta! Yhdessä oppimista ja rentoa yhdessäoloa.

Kenelle: Kaikille Vasemmistonuorten jäsenille

Ilmoittautuminen: avataan keväällä 2020

Sinun täytyy astua johtoon

Kuvaus: Sinun täytyy astua johtoon, eli STAJ -kurssilla opetellaan järjestöbyrokratiaa, hankitaan kampanjointitaitoja, opitaan toiminnasta poliittisissa elimissä ja tutustutaan Vasemmistonuoriin ympäri Suomen. Kurssilla myös syödään hyvin, pelataan ja saunotaan.

Kenelle: Kurssista on hyötyä jokaiselle Vasemmistonuorissa toimivalle, mutta erityisesti piirijärjestöjen tai paikallisosastojen hallituslaisten, jaostojen ja työryhmien jäsenten sekä työntekijöiden kannattaa käydä STAJ vähintään kerran.

Ilmoittautuminen:-

Sinun täytyy tietää kaikki

Kuvaus: Sinun täytyy tietää kaikki, eli STTK -kurssilla pureudutaan johonkin ajankohtaiseen aiheeseen. Kurssilla myös syödään hyvin, keskustellaan ja saunotaan.

Kenelle: Kaikille Vasemmistonuorille

Ilmoittautuminen: -

Usein kysyttyä Vasemmistonuorten tapahtumista

Matkakorvaukset

Lähtökohtaisesti kaikille Vasemmistonuorten jäsenille korvataan matkakulut kaikkiin Vasemmistonuorten tapahtumiin. Maksajana on tapahtumasta riippuen joko paikallisosasto, piiri tai keskusjärjestö. Periaatteena on, että käytetään halvinta mahdollista julkista kulkuvälinettä ja säästetään kuitit. Matkalippuja varten on mahdollista saada ennakkomaksu omalle tilille. Matka- ja kulukorvauslomakkeen löydät täältä.

Ruoka

Kaikki Vasemmistonuorten valtakunnallisissa tapahtumissa tarjoiltu ruoka on maukasta ja terveellistä vegaaniruokaa. Mahtavat kokkimme ottavat erityisruokavaliot huomioon.

Turvallisuus

Vasemmistonuorten tapahtumissa noudatetaan turvallisemman tilan sääntöjä. Niiden rikkomisesta saattaa seurata tapahtumasta poistaminen. Kaikissa tapahtumissa ja matkoilla on voimassa vakuutus tapaturmien varalle. Vasemmistonuorten valtakunnallisissa tapahtumissa valitaan usein tapahtumakohtaiset häirintäyhdyshenkilöt, jotka voivat auttaa tilanteessa jo paikan päällä. Voit häirintätilanteissa ottaa yhteyttä aina myös järjestön nimettyihin häirintäyhdyshenkilöihin

Saavutettavuus

Vasemmistonuorten valtakunnallisissa tapahtumissa käytettävissä on tarvittaessa seuraavat apuvälineet ja palvelut:

Induktiosilmukka
Yleisavustaja
Suomen- ja englanninkielen tulkki
Suomen- ja ruotsinkielen tulkki
Suomen- ja viittomakielen tulkki

Jos sinulla on tarvetta käyttää näitä palveluita, mainitse siitä etukäteen ilmoittautumisesi yhteydessä! Valtakunnalliset tapahtumat pyritään aina järjestämään esteettömissä tiloissa. Onko sinulla idea, miten toimintamme voisi olla saavutettavampaa? Ota yhteyttä järjestö- ja nuorisotoiminnan koordinaattoriin Artoon!