Mielenosoitus talvella

Tältä sivulta näet, mitä valtakunnallisia tapahtumia Vasemmistonuoret järjestää vuonna 2020! Piirit ja osastot järjestävät myös paljon tapahtumia - varmista pysyväsi ajantasalla liittymällä sähköpostilistoille ja Facebook-ryhmiin. Katso myös tapahtumakalenteri!

Tapahtumalistaukset jälkeen löydät Usein kysyttyä Vasemmistonuorten tapahtumista -kohdan, josta löydät lisää tietoa tapahtumiin osallistumisesta!

Tammitapaaminen

Milloin: 25.-26.1.2020

Missä: Espoo, Hotelli Korpilampi

Kuvaus: Vuosittainen koulutus- ja verkostoitumistilaisuus ay-nuorille ja työelämästä kiinnostuneille. Teemana "Kohti luotettavampaa huomista".

Kenelle: Kaikille työelämäkysymyksistä kiinnostuneille

Ilmoittautuminen: täynnä, mutta voit ilmoittautua varasijalle: http://extra.vanu.fi/tammitapaaminen2020

Lisätietoja: Järjestö- ja nuorisotoiminnan koordinaattori Arto Leinonen, arto[at]vasemmistonuoret.fi, 0456628206

Facebook: https://www.facebook.com/events/490876964843737/

Vanuviikonloppu

Milloin: 28.2.-1.3.2020

Missä: Helsinki

Kuvaus: Kaikkien jaostojen ja työryhmien jäsenet samassa leirikeskuksessa! Viikonloppu täynnä hauskanpitoa, toimintasuunnitelmien tekoa ja vastuunjakoa.

Kenelle: Jaostojen ja työryhmien jäsenille

Ilmoittautuminen: https://extra.vanu.fi/vanuviikonloppu

Kesäleiri

Milloin: 8.-12.7.2020

Missä: Itä-Suomi

Kuvaus: Kesän ehdoton kohokohta! Otetaan rennosti ja opitaan uutta toisiltamme.

Kenelle: Kaikille Vasemmistonuorille

Opi Perusasiat

Milloin: 4.-6.9.2020

Missä: Helsinki

Kuvaus: OPA -kurssilla tutustutaan Vasemmistonuorten toimintaan ja tapoihin päästä mukaan maailman muuttamiseen.

Kenelle: Uusille Vasemmistonuorille ja toiminnasta kiinnostuneille

Kohti kuntavaaleja

Milloin: 25.-27.9.2020

Missä: Satakunta

Kuvaus: Varustaudutaan ensi vuoden kuntavaaleihin. Käydään läpi vaaliohjelmaa ja kampanjointikeinoja.

Kenelle: Kuntavaalien 2021 ehdokkaille, kampanjapäälliköille ja aktiiveille.

Kaikki mukaan!

Milloin: 9.-11.10.2020

Missä: Pirkanmaa

Kuvaus: Tällä viikonloppuleirillä käsitellään esteettömyyttä ja saavutettavuutta. Miten Vasemmistonuorten toiminnasta voidaan tehdä sellaista, että kaikki todella pääsevät mukaan?

Kenelle: Kaikille Vasemmistonuorille

Usein kysyttyä Vasemmistonuorten tapahtumista

Matkakorvaukset

Lähtökohtaisesti kaikille Vasemmistonuorten jäsenille korvataan matkakulut kaikkiin Vasemmistonuorten tapahtumiin. Maksajana on tapahtumasta riippuen joko paikallisosasto, piiri tai keskusjärjestö. Periaatteena on, että käytetään halvinta mahdollista julkista kulkuvälinettä ja säästetään kuitit. Matkalippuja varten on mahdollista saada ennakkomaksu omalle tilille. Matka- ja kulukorvauslomakkeen löydät täältä.

Ruoka

Kaikki Vasemmistonuorten valtakunnallisissa tapahtumissa tarjoiltu ruoka on maukasta ja terveellistä vegaaniruokaa. Mahtavat kokkimme ottavat erityisruokavaliot huomioon.

Turvallisuus

Vasemmistonuorten tapahtumissa noudatetaan turvallisemman tilan sääntöjä. Niiden rikkomisesta saattaa seurata tapahtumasta poistaminen. Kaikissa tapahtumissa ja matkoilla on voimassa vakuutus tapaturmien varalle. Vasemmistonuorten valtakunnallisissa tapahtumissa valitaan usein tapahtumakohtaiset häirintäyhdyshenkilöt, jotka voivat auttaa tilanteessa jo paikan päällä. Voit häirintätilanteissa ottaa yhteyttä aina myös järjestön nimettyihin häirintäyhdyshenkilöihin

Saavutettavuus ja esteettömyys

Vasemmistonuorten valtakunnallisissa tapahtumissa käytettävissä on tarvittaessa seuraavat apuvälineet ja palvelut:

Induktiosilmukka
Yleisavustaja
Suomen- ja englanninkielen tulkki
Suomen- ja ruotsinkielen tulkki
Suomen- ja viittomakielen tulkki

Jos sinulla on tarvetta käyttää näitä palveluita, mainitse siitä etukäteen ilmoittautumisesi yhteydessä! Valtakunnalliset tapahtumat pyritään aina järjestämään esteettömissä tiloissa. Onko sinulla idea, miten toimintamme voisi olla saavutettavampaa? Ota yhteyttä järjestö- ja nuorisotoiminnan koordinaattoriin Artoon!

Jäsenyys

Suurin osa Vasemmistonuorten tapahtumista on tarkoitettu ainoastaan jäsenillemme. Jotkin tapahtumat (esimerkiksi Tammitapaaminen) ovat avoimia myös henkilöille, jotka eivät ole jäseniämme.