Eurovaaliehdokas Matleena Käppi

Vasemmistonuorten eurovaaliehdokas Matleena Käppi esittäytyy! Käppiä voit äänestää numerolla 71.

Olen Matleena Käppi, 28-vuotias kestävän kehityksen asiantuntija ja muusikko Jyväskylästä. Suurin vahvuuteni on kyky inspiroida ihmisiä. Opiskelen sosio-ekologista taloutta ja politiikkaa Wienissä Itävallassa. Opinnoissani perehdyn kapitalismin perustavanlaatuisiin ongelmiin sekä kestävyysmurroksen poliittisiin ratkaisuihin. EU:n nykyinen ympäristö- ja ilmastopolitiikka on riittämätöntä, ja perustuu katteettomaan toiveajatteluun vihreästä talouskasvusta. Pitkällä tähtäimellä on pyrittävä kohti kestävää kohtuutaloutta, jossa ihmisten hyvinvointi ei ole riippuvainen ympäristölle haitallisesta talouskasvusta ja ylikulutuksesta.

Eläinten oikeudet on otettava tosissaan, ja ruuantuotantojärjestelmä uudistettava kestäväksi. Nykyinen eläinten tehotuotanto on kestämätöntä niin eläinten oikeuksien, ympäristön ja ilmaston kuin ihmisten hyvinvoinninkin kannalta. On väärin, että eläinten kärsimys ja jopa lihateollisuuden mainokset maksetaan yhteisistä varoista, maataloustuista. Tuotantoeläinten hyvinvointistandardeja on nostettava ja siirtymä kohti kestävää kasvipohjaista ruuantuotantoa on aloitettava välittömästi – näin muutos on reilu ja ennakoitava myös tuottajia kohtaan.

Europarlamentaarikkona lupaan panostaa tulevien sukupolvien hyvinvointiin ja pitkän tähtäimen ajatteluun. Tämä vaatii paitsi aidosti kestävää ympäristöpolitiikkaa, rauhan, oikeusvaltioperiaatteen ja tasa-arvon edistämistä, myös teknologioiden riskien hallitsemista. Esimerkiksi tekoälyn ja bioteknologian ennakoivalla ja vastuullisella sääntelyllä voidaan vähentää ihmiskuntaa uhkaavien kriisien riskiä tulevaisuudessa.

Oletko kanssani samaa mieltä? Tule mukaan maanlaajuiseen kampanjatiimiini edistämään inhimillisyyttä ja ilmastotekoja EU:ssa! Näissä vaaleissa on aika näyttää oikeistohallitukselle, että epäinhimillinen politiikka ja köyhimmiltä leikkaaminen ei Suomen kansalle käy.

Äänestä vasemmistonuorta eurovaaleissa!