Hyppää sisältöön

Selkokieli

Vasemmistonuoret on poliittinen nuoriso- ja kansalaisjärjestö

Vasemmistonuoret on poliittinen
nuoriso- ja kansalaisjärjestö.

Tuemme nuoria kehittymään
aktiivisiksi poliittisiksi toimijoiksi.

Keskeisiä arvojamme ovat

  • sosialismi
  • demokratia
  • feminismi
  • punavihreys
  • kansainvälisyys.

Toimintamme tavoite on vapaa,
inhimillinen ja tasa-arvoinen maailma.

Toiminta

Järjestämme jäsenillemme koulutuksia ja leirejä, joissa

  • saat tietoa yhteiskunnasta
  • voit viettää vapaa-aikaa
  • tutustut uusiin ihmisiin.

Voit toimia järjestön eri työryhmissä
ja jaostoissa yhdessä muiden kanssa.

Vaikuttaminen

Politiikkaa tehdään kaikkialla,
ja haluamme olla siinä mukana.

Vaikutamme ja olemme mukana

  • kunnissa
  • valtion tasolla
  • kansainvälisellä tasolla
  • kansalaisjärjestöissä
  • verkostoissa
  • ammattiyhdistysliikkeessä
  • julkisuudessa.

Osallistumme

  • mielenosoituksiin
  • tapahtumiin
  • kampanjoihin.

Tuemme myös työtaisteluita,
kansalaistottelemattomuutta
ja muuta suoraa toimintaa,
jos ne auttavat parantamaan maailmaa.

Vasemmistonuoret lyhyesti

  • Juuret sosialistisessa työväenliikkeessä
  • Perustettu vuonna 1944 nimellä
    Suomen Demokraattinen Nuorisoliitto – SDNL
  • Uusi nimi Vasemmistonuoret vuonna 1999
  • 9 piirijärjestöä ympäri Suomen
  • Keskustoimisto sijaitsee Helsingissä
  • Yli 3300 jäsentä

Liity jäseneksi

Voit liittyä jäseneksi,
jos olet 13–30-vuotias nuori.
Jos olet 13-15-vuotias,
tarvitset huoltajan hyväksynnän.

Jäsenmaksua ei ole.

Yli 30-vuotias voi liittyä kannattajajäseneksi.
Kannattajajäsenyys maksaa 50 euroa.

Liity jäseneksi täällä.
Liity kannatusjäseneksi täällä.

Ota yhteyttä

Vasemmistonuorten puheenjohtaja
on Heta Uhtio.

Uhtion puhelinnumero on 050 501 9721
ja sähköpostiosoite on heta.uhtio[at]vasemmistonuoret.fi.

Työntekijöiden ja piirijärjestöjen yhteystiedot
ovat tällä sivulla.

Lisää tietoa

Poliittisen ohjelman sanasto selittää
poliittisia termejä helpommin ymmärrettävällä kielellä.