Liity jäseneksi

Kiinnostaako politiikka? Oletko väsynyt kulutusyhteiskuntaan? Huolestuttaako ilmastonmuutos? Onko tasa-arvo ja yhdenvertaisuus sinulle tärkeää? Haluatko hengailla muiden samanhenkisten nuorten kanssa?

Jos vastasit kaikkiin kyllä, liity Vasemmistonuoriin!

Vasemmistonuoret on poliittinen nuoriso- ja kansalaisjärjestö, joka tavoittelee vapaampaa, inhimillisempää ja tasa-arvoisempaa maailmaa ja yhteiskuntaa. Vasemmistonuorten politiikkaa määrittelevät sosialismi, demokratia, feminismi, punavihreys ja kansainvälisyys. Toiminnan keskiössä ovat nuoret.

Miksi liittyä jäseneksi? 🕵

Pääset mukaan monipuoliseen toimintaan: Järjestämme koulutuksia ja leirejä, joilla tuemme nuorten poliittista osallistumista ja yhteiskunnallista ajattelua. Teemme yhteiskunnallisesti vaikuttavia kampanjoita, joiden suunnitteluun ja toteutukseen jäsenet ovat lämpimästi tervetulleita. Osallistumme mielenosoituksiin, joissa puolustamme vasemmistolaisia arvoja, yhdenvertaisuutta, ihmisoikeuksia, kansanvaltaa, sananvapautta ja kokoontumisvapautta. Järjestämme huomiota herättäviä tempauksia, joissa otamme kantaa ajankohtaisiin poliittisiin kysymyksiin. Vasemmistonuorten jäsenenä pääset sekä osallistumaan että vaikuttamaan tähän kaikkeen omien mielenkiintojen ja resurssien mukaisesti!

Saat ajankohtaisen tiedon ensimmäisenä: Tiedotamme jäsenistöä koskevista asioista, kuten tapahtumista, jäsenäänestyksistä, rekrytoinneista ja kampanjoista sisäisissä viestintäkanavissa.  Jäsenenä voit liittyä sähköpostilistalle, tilata Whatsapp-uutiskirjeen ja kirjautua Vanukeskusteluun, jossa jäsenet keskustelevat aktiivisesti päivän politiikasta.

Tutustut uusiin ihmisiin: Vasemmistonuorten toiminnassa pääset tutustumaan muihin poliittisista aiheista kiinnostuneisiin nuoriin, hengailemaan ja rakentamaan elinikäisiä ystävyyssuhteita.

Saat Libero-lehden vuositilauksen ilmaiseksi: Vasemmistonuorten jäsenenä saat Liberon kotiisi neljä kertaa vuodessa maksutta. Libero on kulttuuri- ja mielipidelehti, joka on suunnattu yhteiskunnasta, politiikasta ja kulttuurista kiinnostuneille. Se sivistää, puuttuu, käy keskustelua ja antaa lukijoilleen journalistisen kanavan itsensä ilmaisemiseen.

Mitä jäsenyys maksaa? 🕵

Vasemmistonuorten varsinainen jäsenyys on ilmainen!

Jos olet yli 30-vuotias, voit liittyä kannatusjäseneksemme. Kannatusjäsenyys maksaa 50€/vuosi.

Kuinka liittyä jäseneksi? 🕵

13-15 -vuotiaat: Tulosta tämä liittymiskaavake, täytä se yhdessä huoltajasi kanssa ja pudota postilaatikkoon. Voit myös skannata allekirjoitetun lomakkeen ja lähettää sen sähköpostilla osoitteeseen toimisto@vasemmistonuoret.fi.

15-30-vuotiaat: Liity jäseneksi helposti netissä tällä lomakkeella!

Yli 30-vuotiaat: Jos olet jo täyttänyt 30, mutta haluat tukea Vasemmistonuorten työtä myös jatkossa, voit liittyä kannatusjäseneksi. Kannatusjäsenyys maksaa 50 €/vuosi. Liity kannatusjäseneksi täällä.

Vasemmistonuorista eroaminen

Vasemmistonuorista eroaminen tapahtuu kirjallisella ilmoituksella. Kirjalliseksi eroilmoitukseksi riittää vapaamuotoinen sähköposti osoitteeseen toimisto[at]vasemmistonuoret.fi. Jos lähetät eroilmoituksen eri sähköpostiosoitteesta, minkä olet ilmoittanut liittyessäsi jäseneksi, sisällytä sähköpostiin tunnistetietona nimen lisäksi syntymäaikasi. Eroavan jäsenen sähköpostiin lähetetään aina vahvistus eron toimeenpanosta.