Eurovaaliehdokas Pinja Vuorinen

Vasemmistonuorten eurovaaliehdokas Pinja Vuorinen esittäytyy! Vuorista voit äänestää numerolla 81.

Olen Pinja Vuorinen, 27-vuotias helsinkiläinen Vasemmistonuorten puheenjohtaja sekä poliittisen talouden opiskelija. Olen ehdolla Euroopan parlamenttiin, sillä haluan rakentaa Euroopan unionin, joka toimii ihmisten ja ilmaston, ei pääomien ehdoilla.

Unionin viisi rikkainta ihmistä ovat kasvattaneet omaisuuttaan 76% vuodesta 2020 samalla, kun 99% sen asukkaista on köyhtynyt. Ei ole oikein, että talousjärjestelmämme aiheuttamat kriisit joutuvat maksamaan ne, joilla niihin vähiten on osaa.

Eriarvoisuuden lisäksi myös maapallon keskilämpötila nousee. Viime vuonna nousu ylitti ensimmäistä kertaa 1,5 asteen rajan. Tämä kehitys on pysäytettävä, sillä kyseessä on ihmiskunnan kohtalonkysymys. Vihreä siirtymä on myöhässä, mutta paras aika kirimiseen on nyt.

Euroopan unioni ei ole myöskään rauhanprojekti niin kauan, kun se tukee miehittäjävaltioita, jättää ihmiset rajoilleen kuolemaan ja kääntää katseen pois kansanmurhasta. Turvallisuus ei tarkoita kansainvälisten sopimusten ja moraalisten velvoitteidemme hylkäämistä, vaan niiden johdonmukaista ylläpitämistä.

Eriarvoisuuden vähentäminen, vihreän siirtymän edistäminen ja ihmisoikeusperustainen ulkopolitiikka ovat teemoja, joihin minä meppinä tarttuisin. EU:ssa haluan sulkea veroparatiisit ja muokata kasvu- ja vakaussopimuksia sellaisiksi, etteivät ne toimi välineinä ihmisten elämän kurjistamiseen ja demokratian kaventamiseen. Haluan EU:n kunnioittavan kaikkien ihmisarvoa niin rajojemme sisä- kuin ulkopuolella. Haluan edistää aidosti kestävään ja oikeudenmukaiseen talouteen siirtymistä, jotta ilmastokriisi saadaan pysäytettyä.

Vasemmistonuorten toimintaa ohjaava aatteellinen perusta on ekologinen, demokraattinen, feministinen ja kansainvälinen sosialismi. Meppinä nämä kaikki periaatteet ohjaisivat myös työtäni parlamentissa. Kun planeetta palaa, kuilu rikkaiden ja meidän muiden välillä syvenee ja fasismi nostaa päätään, ei hiljeneminen ole vaihtoehto. Siksi minä olen ehdolla, ja siksi sinun tulee äänestää 9.6.!

Äänestä vasemmistonuorta eurovaaleissa!