Hämeen Vasemmistonuoret toimii Hämeen, Pirkanmaan ja Vaasan vaalipiirien alueella. Yhdistyksen ensisijainen tarkoitus on tukea kaikkia sen alueella toimivia paikallisia osastoja ja toimintaryhmiä. Paikallinen toiminta käynnistyy aina paikallisen jäsenen aloitteesta. Aktiivista toimintaa on tällä hetkellä Hämeenlinnassa, Lahdessa ja Tampereella. Vaasassa toimii myös toimintaryhmä.

Koska piiri on suuri, eikä paikallista toimintaa ole kaikkialla, järjestämme säännöllisesti kaikille jäsenillemme avoimia tapaamisia. Nykyään vuosittaisia tapaamisia on kolme: keväällä vuosikokous, syksyllä syysleiri ja vuoden päätteeksi pikkujoulut.

Ajankohtaista tietoa toiminnasta saat Facebook-sivultamme sekä sähköpostilistalta. Sähköpostilistalle voit liittyä lähettämällä sähköpostitse pyynnön toiminnanjohtajalle hame@vasemmistonuoret.fi. Jos tahdot tietoa piirin ja paikallisten ryhmien toiminnasta tai oman paikallistoiminnan käynnistämisestä, ota rohkeasti yhteyttä!

Liity myös Facebook-ryhmäämme Hämeen Vasemmistonuoret (https://www.facebook.com/groups/1600569516625267/)!

Kannanotto – vapaa julkaistavaksi heti

Itä-Suomen Vasemmistonuoret on käynnistänyt Itä-Suomessa kampanjan “Itä-Suomi sanoo: STOP soteuudistus!”. Hämeen Vasemmistonuoret liittyy kampanjaan hallituksen soteuudistusta vastaan. Hämeen Vasemmistonuoret katsoo, että Hämeen, Pirkanmaan ja koko Suomen on syytä sanoa samaa: sotea ei voida toteuttaa näillä ehdoilla.

Kannanotto – vapaa julkaistavaksi heti

Tampereen kaupunki on päättänyt korottaa bussilippujen hintoja tulevan vuoden alusta. Kaupungin joukkoliikennelautakunta päätti viime keskiviikkona korotuksista, jotka ovat osa talouden tasapainottamisohjelmaa. Kaupunginhallitus on vähentänyt joukkoliikennetukea 10 prosentilla, mikä on johtanut lippujen hintojen korotuksiin.

Hämeen Vasemmistonuoret kokoustivat pyhäinpäivänä 3.11. Tampereella vasemmistojärjestöjen yhteistoimistolla. Puheenjohtajaksi valitiin Oskari Jokinen ja varapuheenjohtajaksi Sanna-Maria Anttila. Hallituksen jäseniksi valittiin Saana Lind, Aku Kervinen, Kuura Maula, Mikko Puustinen, Olli Vairema, Wille Luosa, Johannes Asikainen, Silja Nieminen ja Reetu Suominen. Onnea valituille!

Kannanotto – Vapaa julkaistavaksi heti

Tampereen Vasemmistonuoret vaatii Tampereen kaupunkia osaksi Israelin valtion sortopolitiikkaa vastustavaan Boycott, Divestment, Sanctions -liikkeeseen. Liikkeen pyrkimyksenä on taloudellisin keinoin painostaa Israelin valtio lopettamaan epäinhimillinen, palestiinalaisvastainen politiikkansa.

Kannanotto – Vapaa julkaistavaksi heti

Hämeen Vasemmistonuoret vaatii translain pikaista uudistamista vielä tämän hallituskauden aikana. Nykyinen lainsäädäntö rikkoo transihmisten ihmisoikeuksia erittäin merkittävällä tavalla. Suomi on saanut tästä useita huomautuksia muun muassa Yhdistyneiltä kansakunnilta, Euroopan neuvoston ihmisoikeusvaltuutetulta ja lukuisilta ihmisoikeusjärjestöiltä.

Kannanotto – Vapaa julkaistavaksi heti

Joulukuun lopussa julkisuuteen tulleiden aineistojen mukaan Tampereen vanhan tavara-aseman purkua suunnitellaan. Yli satavuotias historiallisesti merkittävä rakennus on suojeltu, mutta suojelupäätös ollaan tieten tahtoen sivuuttamassa. Kaupunkilaistenkaan mielipide ei näytä kiinnostavan. Yli 8500 ihmistä allekirjoitti adressin tavara-aseman suojelemisen puolesta vuonna 2013, kun rakennuksen tulevaisuus oli viimeksi uhattuna.

Kannanotto – Vapaa julkaistavaksi heti

Tampereen Vasemmistonuoret on huolissaan päihdehoidon tilasta Tampereella. Kuluneen vuoden aikana paikallismedioissa on puhuttanut Tampereen vaikeudet päihderiippuvaisten hoidon ja huumekaupan suhteen. Erityisesti laitoshoitoon pääsemisestä on tehty hyvin vaikeaa.

Tampereen Vasemmistonuoret vaatii, että kaupunki takaa riittävän rahoituksen päihdehoidolle ja varmistaa nopean pääsyn tehokkaaseen hoitoon.

Tampereen Vasemmistonuoret vaatii Tampereen Vapaudenpatsaan siirtämistä museoon ja korvaamista Tampereen valtauksen siviiliuhreja kunnioittavalla muistomerkillä. Hämeenpuistossa sijaitseva patsas pystytettiin sisällissodan jälkimainingeissa aivan työväentalon viereen osoittamaan valkoisen Suomen ylivaltaa punaiseen kaupunkiin. Tällä hetkellä Tampereen kaupunki valmistelee Vapaudenpatsaan siirtoa rakenteilla olevan ratikkalinjan tieltä.

Sivut