Hämeen Vasemmistonuoret toimii Hämeen, Pirkanmaan ja Vaasan vaalipiirien alueella. Yhdistyksen ensisijainen tarkoitus on tukea kaikkia sen alueella toimivia paikallisia osastoja ja toimintaryhmiä. Paikallinen toiminta käynnistyy aina paikallisen jäsenen aloitteesta. Aktiivista toimintaa on tällä hetkellä Hämeenlinnassa, Lahdessa ja Tampereella. Vaasassa toimii myös toimintaryhmä.

Koska piiri on suuri, eikä paikallista toimintaa ole kaikkialla, järjestämme säännöllisesti kaikille jäsenillemme avoimia tapaamisia. Nykyään vuosittaisia tapaamisia on kolme: syksyllä vuosikokous sekä syysleiri ja vuoden päätteeksi pikkujoulut. Silloin tällöin järjestämme myös koko piirin laajuisia retkiä.

Ajankohtaista tietoa toiminnasta saat Facebook-sivultamme sekä sähköpostilistalta. Sähköpostilistalle voit liittyä lähettämällä sähköpostitse pyynnön toiminnanjohtajalle hame[at]vasemmistonuoret.fi. Jos tahdot tietoa piirin ja paikallisten ryhmien toiminnasta tai oman paikallistoiminnan käynnistämisestä, ota rohkeasti yhteyttä!

Facebook-sivu | Facebook-ryhmä | Instagram
Katso piirin ja osastojen yhteystiedot täältä!

hämeenvanunlogot

Vasemmistonuorten keskusjärjestö on saanut jo jonnin aikaa nauttia uudesta logostaan ja nyt on Hämeen Vasemmistonuorten aika seurata perässä! Uuden vuosikymmenen kynnyksellä logomme synkkä hahmo on astunut esiin varjoista jatkamaan työtä sosialismin, feminismin, rasismin vastaisuuden ja ilmastotietoisen yhteiskunnan eteen. Olisitko arvannut, että varjoista astuu tällainen toveri?

Logon Hämeen Vasemmistonuorille on suunnitellut Eetu Haverinen.

Tänään 10.10. vietetään vuosittaista kansainvälistä mielenterveyspäivää. Tänä teemapäivänä, kuten vuoden kaikkina muinakin päivinä, Hämeen Vasemmistonuoret korostaa tarvetta vähentää mielenterveysongelmiin liittyvää häpeää ja leimaavuutta. Järjestö haluaa myös kiinnittää huomiota mielenterveyspalveluiden kehittämiseen ja riittäviin resursseihin sekä siihen, kuinka mielenterveysongelmat ovat yhteydessä ympäröivään yhteiskuntaan.

kannarikuva

Perjantaina 20.9. miljoonat nuoret ja muut huolestuneet marssivat ympäri maailman nopeampien ja tehokkaampien ilmastotoimien puolesta. Samaan aikaan Suomessa Elokapina-liike julisti alkaneeksi Hätähuutoviikon osana Extinction Rebellionin kansainvälistä syksyn kansannousua. Viikko huipentui 27.9. kansainväliseen Earth Strike -ilmastolakkoon ja sitä tukeviin mielenosoituksiin, jollainen järjestettiin myös Tampereella. Vasemmistonuoret tukee työtaisteluita, kansalaistottelemattomuutta ja muuta suoraa toimintaa maailman parantamiseksi

oskaripäätalo

Haen Vasemmistonuorten hallitukseen, sillä koen, että tulevaisuuspohjaisen nuorisojärjestön päätöksenteon ytimessä tulee olla myös meitä nuorimpia vasemmistonuoria, 13-18-vuotiaita. Uskon, että olen sopiva henkilö edustamaan näkemyksiämme. Vasemmistonuorissa olen ollut mukana noin puolitoista vuotta toimien Lahden Vasemmistonuorten hallituksessa.

oskarijokinen

Olen 27-vuotias tamperelainen vasemmistoaktiivi. Vasemmistonuorissa olen toiminut omassa piirissäni ja paikallisosastossani nyt kaksi vuotta aktiivina, hallituslaisena ja viimeisimpänä Hämeen piirin työntekijänä. Vasemmistolaisuudessa minulle tärkeää on sosialistinen maailmankuva, kansainvälinen solidaarisuus ja feministinen politiikka.

Oon Kuura 26v, aktivisti, vanhempi yhdelle ihmis- ja kolmelle kissalapselle sekä toistaiseksi eläkeläinen Hämeenlinnasta. Haen Vasemmistonuorten keskushallitukseen paitsi koska olen kokenut sen erittäin mielekkääksi ja kiinnostavaksi tavaksi toimia ja vaikuttaa Vasemmistonuorissa (ja ylipäätään yhteiskunnassa), mutta myös siksi, että ajattelen osaamisestani ja (kokemus)asiantuntijuudestani olevan hyötyä hallitustyöskelyssä rakkaalle järjestölleni.

nikirajalampi

Olen Niki Rajalampi, 19-vuotias nuori Tampereelta, Hervannan kaupunginosasta. Opiskelen Tampereen yliopistossa informaatiotutkimusta eli kirjastotiedettä ja haluan sinnikkäästi taistella tasa-arvon sekä ympäristön puolesta. Tämän vuoksi haenkin rakastamani nuorisojärjestön hallitukseen, josta käsin pystyn muovaamaan maailmasta paremman paikan. Tai ainakin näin optimistisesti toivon!

christianinkuva

Useita huikeita Hämeen Vasemmistonuorten jäseniä hakee syksyn liittarissa Vasemmistonuorten vastuullisille paikoille. Yksi heistä on varapuheenjohtajaehdokas Christian Karau.

--------------------------

kuva Noora Tapiosta

Useita huikeita Hämeen Vasemmistonuorten jäseniä hakee syksyn liittarissa Vasemmistonuorten vastuullisille paikoille. Yksi heistä on puheenjohtajaehdokas Noora Tapio.

--------------

Hämeen Vasemmistonuoret ry hakee toiminnanjohtajaa. Työsuhteen alkamispäivä on 12.8. ja työsopimus solmitaan toistaiseksi voimassa olevaksi. Tehtävässä noudatetaan kolmen kuukauden koeaikaa. Työhön perehdyttäminen tapahtuu viikoilla 33 ja 34. Työaika on 19 tuntia viikossa ja työn pääasiallinen suorittamispaikka on Tampere. Työhön kuuluu jonkin verran matkustamista. Palkka on 912 euroa kuukaudessa. Viimeinen hakupäivä on 14.7.

Sivut