Mielenosoitus talvella

Tältä sivulta näet, mitä valtakunnallisia tapahtumia Vasemmistonuoret järjestää vuonna 2022! Piirit ja osastot järjestävät myös paljon tapahtumia - varmista pysyväsi ajantasalla liittymällä sähköpostilistoille ja somealustoille. Katso myös tapahtumakalenteri!

Tapahtumalistaukset jälkeen löydät Usein kysyttyä Vasemmistonuorten tapahtumista -kohdan, josta löydät lisää tietoa tapahtumiin osallistumisesta!

Vasemmistonuorten tulevat valtakunnalliset tapahtumat

PERUTTU! Opi toteuttamaan tapahtuma -kurssi, toukokuu 2022

Haluatko oppia onnistuneen tapahtuman järjestämisestä JA päästä suunnittelemaan Vasemmistonuorten kesäleiriä 2022? Ilmoittaudu mukaan Opi toteuttamaan tapahtuma -kurssille!

Kurssilla opiskelemme onnistuneen tapahtuman järjestämistä. Kurssi on käytännönläheinen, sillä kurssin aikana suunnittelemme ohjelmaa Vasemmistonuorten kesäleirille 2022. Osallistujat pääsevät vaikuttamaan kesäleirin sisältöön ja toteutukseen. Työpajoissa opittuja taitoja voi soveltaa kaikenlaisiin ja kaiken kokoisiin tapahtumiin Vasemmistonuorten toiminnassa ja sen ulkopuolella. Voit osallistua tälle kurssille, vaikket pystyisi osallistumaan kesäleirille.

Tapaamme kurssin aikana etänä Zoomin välityksellä ja teemme retken kesäleirin tapahtumapaikalle Keski-Suomeen. Tarkemmat tiedot retkeen liittyen sovitaan yhdessä kurssilaisten kesken.

Tapaamiset

• 3.5. klo 18-20 Koulutus tapahtumatuotannosta, järjestetään Zoomissa
  • 10.5. klo 18-20 Teoriasta käytäntöön -tapaaminen, jossa aloitetaan Kesäleirille sijoittuvan tapahtuman suunnittelu, järjestetään Zoomissa
  • 14.-15.5. Koulutus- ja suunnittelutapaaminen Keski-Suomessa, teemme myös retken kesäleiripaikalle.Tarkemmat tiedot lähetetään kurssille ilmoittautuneille
  • Toukokuun loppu, suunnittelukokous Kesäleirille tulevien kurssilaisten kanssa Zoomissa (tarkka aika sovitaan yhdessä)

Opi toteuttamaan tapahtuma -kurssille osallistujat saavat alennusta Vasemmistonuorten kesäleirin osallistumismaksusta. Kesäleirille osallistuminen ei ole pakollista tapahtumatuotannon kurssille osallistumista varten. Vasemmistonuorten kesäleiri järjestetään 6.-11.6.2022 ja ilmoittautuminen avataan huhtikuun aikana.

Vasemmistonuorten kesäleiri 6.-11.6.2022, Keski-Suomi

Vasemmistonuorten perinteinen kesäleiri on täällä! Kesäleirillä virkistäydytään ja opitaan uutta. Ohjelmassa painotetaan yhteisöllisyyttä ja rentoutumista, mutta leirillä on luvassa myös mielenkiintoista poliittista sisältöä luentojen ja osallistavan toiminnan muodossa. Ilmoittaudu leirille käyttäen seuraavaa linkkiä 22.5. mennessä: https://extra.vanu.fi/kesaleiri22

Leirille mahtuu 30 ensimmäisenä ilmoittautunutta. Osallistumismaksu on 25€ *. Sinun tulee olla Vasemmistonuorten jäsen, tai liittyä jäseneksi leiriin mennessä. Kaikki matkakulusi korvataan täysimääräisesti halvimpia julkisia kulkuvälineitä käyttäen. Tarkemmista aikatauluista ja muista käytännön asioista tiedotetaan Vanukeskustelussa.

Tarkemmista aikatauluista ja muista leiriin liittyvistä asioista tiedotetaan Vanukeskustelussa.

Lisätietoja:

Arla Kaukua, järjestösuunnittelija

arla@vasemmistonuoret.fi / 045 662 8206

*Jos sinulla ei ole mahdollista maksaa osallistumismaksua mutta haluat mukaan leirille, ilmoita siitä sähköpostitse järjestösuunnittelijalle. Osallistumismaksusta on mahdollista saada alennus/vapautus omalla ilmoituksella.

Usein kysyttyä Vasemmistonuorten valtakunnallisista tapahtumista

Matkakorvaukset

Lähtökohtaisesti kaikille Vasemmistonuorten jäsenille korvataan matkakulut kaikkiin Vasemmistonuorten tapahtumiin. Maksajana on tapahtumasta riippuen joko paikallisosasto, piiri tai keskusjärjestö. Periaatteena on, että käytetään halvinta mahdollista julkista kulkuvälinettä ja säästetään kuitit. Matkalippuja varten on mahdollista saada ennakkomaksu omalle tilille. Matka- ja kulukorvauslomakkeen löydät täältä.

Ruoka

Kaikki Vasemmistonuorten valtakunnallisissa tapahtumissa tarjoiltu ruoka on maukasta ja terveellistä vegaaniruokaa. Mahtavat kokkimme ottavat erityisruokavaliot huomioon.

Turvallisuus

Vasemmistonuorten tapahtumissa noudatetaan turvallisemman tilan sääntöjä. Niiden rikkomisesta saattaa seurata tapahtumasta poistaminen. Kaikissa tapahtumissa ja matkoilla on voimassa vakuutus tapaturmien varalle. Vasemmistonuorten valtakunnallisissa tapahtumissa valitaan usein tapahtumakohtaiset häirintäyhdyshenkilöt, jotka voivat auttaa tilanteessa jo paikan päällä. Voit häirintätilanteissa ottaa yhteyttä aina myös järjestön nimettyihin häirintäyhdyshenkilöihin

Saavutettavuus ja esteettömyys

Vasemmistonuorten valtakunnallisissa tapahtumissa käytettävissä on tarvittaessa seuraavat apuvälineet ja palvelut:

Induktiosilmukka
Yleisavustaja
Suomen- ja englanninkielen tulkki
Suomen- ja ruotsinkielen tulkki
Suomen- ja viittomakielen tulkki

Jos sinulla on tarvetta käyttää näitä palveluita, mainitse siitä etukäteen ilmoittautumisesi yhteydessä! Valtakunnalliset tapahtumat pyritään aina järjestämään esteettömissä tiloissa. Onko sinulla idea, miten toimintamme voisi olla saavutettavampaa? Ota yhteyttä järjestösuunnittelijaan Arlaan

Jäsenyys

Suurin osa Vasemmistonuorten tapahtumista on tarkoitettu ainoastaan jäsenillemme. Jotkin tapahtumat (esimerkiksi Tammitapaaminen) ovat avoimia myös henkilöille, jotka eivät ole jäseniämme.