Mielenosoitus talvella

Tältä sivulta näet, mitä tulevia valtakunnallisia tapahtumia Vasemmistonuoret järjestää vuonna 2021! Piirit ja osastot järjestävät myös paljon tapahtumia - varmista pysyväsi ajantasalla liittymällä sähköpostilistoille ja somealustoille. Katso myös tapahtumakalenteri!

Tapahtumalistaukset jälkeen löydät Usein kysyttyä Vasemmistonuorten tapahtumista -kohdan, josta löydät lisää tietoa tapahtumiin osallistumisesta!

Kesäleiri

Milloin: Ke-su 28.7.-1.8.

Missä: Lappi

Kuvaus: Kesän kohokohta on perinteinen Vanun kesäleiri! Upeita päiviä loistavassa seurassa mielenkiintoisen ohjelman äärellä. Koronatilanteen estäessä tapahtuma perutaan.

Kenelle: Kaikille Vasemmistonuorille

Ilmoittautuminen: Avataan myöhemmin, seuraa tiedotusta!

Lisätietoja:  Järjestö- ja nuorisotoiminnan koordinaattori Arto Leinonen, arto[at]vasemmistonuoret.fi, 0456628206

Katso lisää ja ilmoittaudu: https://extra.vanu.fi/kesaleiri2021

Piirifoorumi

Milloin: Pe-su 27.-29.8.

Missä: Etelä-Pohjanmaa ja internet

Kuvaus: Syksyn toimintakausi aloitetaan yhdessä suunnittelemalla! Tilaisuus järjestetään lähtökohtaisesti leirinä, mutta myös etäosallistuminen on mahdollinen. Koronan estäessä tapahtuma pidetään etänä.

Kenelle: Piirien puheenjohtajistolle ja työntekijöille

Osuuskuntakurssi

Milloin: Syksy

Missä: Internetissä

Kuvaus: Miten työläiset voisivat johtaa itse itseään demokraattisilla työpaikoilla? Tällä etäkurssilla tutustumme osuuskuntiin!

Kenelle: Kaikille

Opi perusasiat

Milloin:  Pe-su10.-12.9.

Missä: Etelä-suomi

Kuvaus: OPA -kurssilla tutustutaan Vasemmistonuorten toimintaan ja tapoihin päästä mukaan maailman muuttamiseen. Koronatilanteen estäessä tapahtuma perutaan.

Kenelle: Uusille Vasemmistonuorille ja toiminnasta kiinnostuneille

Katso lisää: https://extra.vanu.fi/opa2021

Liittokokous

Milloin: Pe-su 5.-7.11.

Missä: Uusikaupunki

Kuvaus: Vasemmistonuorissa ylintä valtaa käyttää kahden vuoden välein kokoontuva liittokokous. Viikonloppu täynnä järjestötoiminnan juhlaa! Tule mukaan tekemään tärkeitä päätöksiä ja kokemaan ikimuistoisia hetkiä!

Kenelle: Kaikille Vasemmistonuorille, jotka ovat piirinsä edustajia

Ilmoittautuminen: Piirikohtaisesti

Usein kysyttyä Vasemmistonuorten valtakunnallisista tapahtumista

Matkakorvaukset

Lähtökohtaisesti kaikille Vasemmistonuorten jäsenille korvataan matkakulut kaikkiin Vasemmistonuorten tapahtumiin. Maksajana on tapahtumasta riippuen joko paikallisosasto, piiri tai keskusjärjestö. Periaatteena on, että käytetään halvinta mahdollista julkista kulkuvälinettä ja säästetään kuitit. Matkalippuja varten on mahdollista saada ennakkomaksu omalle tilille. Matka- ja kulukorvauslomakkeen löydät täältä.

Ruoka

Kaikki Vasemmistonuorten valtakunnallisissa tapahtumissa tarjoiltu ruoka on maukasta ja terveellistä vegaaniruokaa. Mahtavat kokkimme ottavat erityisruokavaliot huomioon.

Turvallisuus

Vasemmistonuorten tapahtumissa noudatetaan turvallisemman tilan sääntöjä. Niiden rikkomisesta saattaa seurata tapahtumasta poistaminen. Kaikissa tapahtumissa ja matkoilla on voimassa vakuutus tapaturmien varalle. Vasemmistonuorten valtakunnallisissa tapahtumissa valitaan usein tapahtumakohtaiset häirintäyhdyshenkilöt, jotka voivat auttaa tilanteessa jo paikan päällä. Voit häirintätilanteissa ottaa yhteyttä aina myös järjestön nimettyihin häirintäyhdyshenkilöihin

Saavutettavuus ja esteettömyys

Vasemmistonuorten valtakunnallisissa tapahtumissa käytettävissä on tarvittaessa seuraavat apuvälineet ja palvelut:

Induktiosilmukka
Yleisavustaja
Suomen- ja englanninkielen tulkki
Suomen- ja ruotsinkielen tulkki
Suomen- ja viittomakielen tulkki

Jos sinulla on tarvetta käyttää näitä palveluita, mainitse siitä etukäteen ilmoittautumisesi yhteydessä! Valtakunnalliset tapahtumat pyritään aina järjestämään esteettömissä tiloissa. Onko sinulla idea, miten toimintamme voisi olla saavutettavampaa? Ota yhteyttä järjestö- ja nuorisotoiminnan koordinaattoriin Artoon!

Jäsenyys

Suurin osa Vasemmistonuorten tapahtumista on tarkoitettu ainoastaan jäsenillemme. Jotkin tapahtumat (esimerkiksi Tammitapaaminen) ovat avoimia myös henkilöille, jotka eivät ole jäseniämme.