Mielenosoitus talvella

Tältä sivulta näet, mitä valtakunnallisia tapahtumia Vasemmistonuoret järjestää vuonna 2022! Piirit ja osastot järjestävät myös paljon tapahtumia - varmista pysyväsi ajantasalla liittymällä sähköpostilistoille ja somealustoille. Katso myös tapahtumakalenteri!

Tapahtumalistaukset jälkeen löydät Usein kysyttyä Vasemmistonuorten tapahtumista -kohdan, josta löydät lisää tietoa tapahtumiin osallistumisesta!

Vasemmistonuorten tulevat valtakunnalliset tapahtumat

Piirifoorumi, 19.-21.8.2022, Keski-Pohjanmaa

Vasemmistonuoret järjestää Piirifoorumin Vasemmistonuorten piirien työntekijöille ja luottamustoimijoille 19.-21.8.2022. Viikonlopun aikana piirien työntekijät ja luottamustoimijat sekä keskustoimiston työntekijät työstävät yhdessä erilaisia järjestöllisiä asioita. Tapahtumaan voi tulla jokaisesta piiristä kolmea edustajaa.

Milloin: 19.-21.8.
Missä: Keski-Pohjanmaa
Kuvaus: Piirifoorumissa piirien työntekijät ja luottamustoimijat sekä keskustoimiston työntekijät työstävät yhdessä erilaisia järjestöllisia asioita.
Kenelle: piirien työntekijät ja luottamustoimijat
Ilmoittautuminen: 3/hlö per piiri, voit olla yhteydessä piirisi työntekijään
Lisätietoja: Järjestösuunnittelija arla[at]vasemmistonuoret.fi, 0456628206

Opi perusasiat -kurssi 23.-25.9.2022, pääkaupunkiseutu

Perinteikäs Vasemmistonuorten Opi perusasiat -kurssi eli OPA-kurssi järjestetään pääkaupunkiseudulla 23.-25.9.2022! Merkkaa päivämäärät kalenteriin, ilmoittautuminen avataan myöhemmin.

Opi perusasiat -kurssilla vietetään viikonloppu muiden eri puolelta Suomea tulevien vasemmistonuorten kanssa, hengataan yhdessä ja opitaan lisää vasemmistoliikkeen taustoista sekä Vasemmistonuorista järjestönä. Lisäksi kurssilla tutustutaan erilaisiin tapoihin osallistua toimintaan järjestön sisällä. Kurssi sopii uusille jäsenille ja niille pidempään järjestössä toimineille, jotka eivät ole vielä kurssia käyneet ja jotka haluavat palata perusasioiden äärelle.

Milloin: 23.-25.9.2022
Missä: pääkaupunkiseutu
Kuvaus: OPA -kurssilla tutustutaan Vasemmistonuorten toimintaan ja tapoihin päästä mukaan maailman muuttamiseen.
Kenelle: Uusille Vasemmistonuorille ja toiminnasta kiinnostuneille
Ilmoittautuminen: avataan myöhemmin
Lisätietoja: Järjestösuunnittelija arla[at]vasemmistonuoret.fi, 0456628206

Eduskuntavaalileiri ehdokkaille ja heidän kampanjatiimiläisille - marraskuu 2022

Lisätietoja tulee lähempänä ajankohtaa.

Usein kysyttyä Vasemmistonuorten valtakunnallisista tapahtumista

Matkakorvaukset

Lähtökohtaisesti kaikille Vasemmistonuorten jäsenille korvataan matkakulut kaikkiin Vasemmistonuorten tapahtumiin. Maksajana on tapahtumasta riippuen joko paikallisosasto, piiri tai keskusjärjestö. Periaatteena on, että käytetään halvinta mahdollista julkista kulkuvälinettä ja säästetään kuitit. Matkalippuja varten on mahdollista saada ennakkomaksu omalle tilille. Matka- ja kulukorvauslomakkeen löydät täältä.

Ruoka

Kaikki Vasemmistonuorten valtakunnallisissa tapahtumissa tarjoiltu ruoka on maukasta ja terveellistä vegaaniruokaa. Mahtavat kokkimme ottavat erityisruokavaliot huomioon.

Turvallisuus

Vasemmistonuorten tapahtumissa noudatetaan turvallisemman tilan sääntöjä. Niiden rikkomisesta saattaa seurata tapahtumasta poistaminen. Kaikissa tapahtumissa ja matkoilla on voimassa vakuutus tapaturmien varalle. Vasemmistonuorten valtakunnallisissa tapahtumissa valitaan usein tapahtumakohtaiset häirintäyhdyshenkilöt, jotka voivat auttaa tilanteessa jo paikan päällä. Voit häirintätilanteissa ottaa yhteyttä aina myös järjestön nimettyihin häirintäyhdyshenkilöihin

Saavutettavuus ja esteettömyys

Vasemmistonuorten valtakunnallisissa tapahtumissa käytettävissä on tarvittaessa seuraavat apuvälineet ja palvelut:

Induktiosilmukka
Yleisavustaja
Suomen- ja englanninkielen tulkki
Suomen- ja ruotsinkielen tulkki
Suomen- ja viittomakielen tulkki

Jos sinulla on tarvetta käyttää näitä palveluita, mainitse siitä etukäteen ilmoittautumisesi yhteydessä! Valtakunnalliset tapahtumat pyritään aina järjestämään esteettömissä tiloissa. Onko sinulla idea, miten toimintamme voisi olla saavutettavampaa? Ota yhteyttä järjestösuunnittelijaan Arlaan

Jäsenyys

Suurin osa Vasemmistonuorten tapahtumista on tarkoitettu ainoastaan jäsenillemme. Jotkin tapahtumat (esimerkiksi Tammitapaaminen) ovat avoimia myös henkilöille, jotka eivät ole jäseniämme.