Lauantaina 30.9. klo 9.00-15 lähdemme Luokkaretkelle Turkuun! Kaupungissamme on monta eri maantieteellistä ja taloudellista kerrosta. Lähiöt ja keskusta-alueet, puutalojen Turku ja kerrostalolähiöt. Hyvin toimeentulevat, työssäkäyvät, köyhät, keskituloiset ja rikkaat asuvat eri alueilla, eri ympäristöissä ja eri tavoilla.

Varsinais-Suomen Vasemmistonuoret, yhteistyössä Turun Vasemmistonuorten kanssa järjestää taas suositun Luokkaretki matkan. Kuljemme vanhalla Scania-bussilla ensin Perno-Pansioon, jossa tutustumme alueeseen ja kuulemme alueen asukasyhdistyksen edustajalta, Markku Varnilalta alueesta ja sen historiasta.

Tämän jälkeen matkaamme lounastauon kautta Raunistulaan, keskustan kupeeseen, jossa Sai Karimaa, Raunistulayhdistyksen puheenjohtaja esittelee meille asuinaluettaan.

Matkan varrella saamme myös kuulla kaupunginvaltuutettujen näkemyksiä ja mietteitä alueista ja miten ne nousevat esiin valtuustotyöskentelyssä.

Lähtö Kauppatorilta Ortodoksikirkon edestä klo 9.00 ja kierros loppuu Raunistulaan n. klo 15.00. Järjestää: Varsinais-Suomen Vasemmistonuoret ja Turun Vasemmistoliitto.