Työryhmät

Vasemmistonuorten valtakunnallisesta toiminnasta valtaosa tapahtuu työryhmissä. Niihin voi liittyä mukaan koska vain ja kaikki halukkaat Vasemmistonuoret otetaan mukaan! Käytännössä ryhmien työskentely tapahtuu Vanukeskustelussa ja ryhmään liittyminen tarkoittaa että sinut lisätään ryhmän kanavalle. Voit ilmoittautua tämän linkin kautta.

Työryhmät työskentelevät omien suunnitelmiensa mukaisesti. Iso osa kommunikoinnista tapahtuu verkossa, mutta myös kokoontumisia järjestetään. Osallistuminen vaatii jonkin verran aikaa ja sitoutumista. Toiminta on vapaaehtoista ja omaa osallistumistaan voi säädellä omien tarpeiden ja kiinnostusten mukaan. Keskusjärjestön hallitus ja työntekijät antavat tukea työryhmille.

Alta löydät kuvaukset 2024-2025 toimintakauden työryhmistä. Ilmoittautuminen kampanjatyöryhmiin avataan myöhemmin.

AgitProp -työryhmä
AgitProp -työryhmän tehtäviin kuuluu järjestön sisäisen ja ulkoisen kulttuuritoiminnan, -sisällön ja -materiaalin tuottaminen, esimerkiksi vasemmistolaisen musiikin, kirjallisuuden, tapahtumien ja taiteen muodossa. Työryhmä pyrkii herättämään henkiin vasemmistolaista kulttuuritoimintaa ja levittämään poliittista sanomaa laajemmin taiteen keinoin.

Eläinpoliittinen työryhmä
Eläinpoliittinen työryhmä tukee Vasemmistonuorten eläinpoliittista työtä.

Eurooppapoliittinen työryhmä

Eurooppapoliittinen työryhmä päivittää Vasemmistonuorten Eurooppapoliittisen linjapaperin sekä tuottaa muuta aiheeseen liittyvää materiaalia. Lisäksi työryhmä tukee Vasemmistonuorten eurovaalityötä esimerkiksi vaaliohjelmatyön muodossa.

International Working Group / Kansainvälinen työryhmä
International Working Group is in contact with other left-wing youth organizations in Europe and all over the world. It also follows international news and comments on international issues.

Kansalaisfoorumi-työryhmä
Työryhmä edistää Vasemmistonuorten tavoitetta kansalaisfoorumin perustamisesta Suomeen, levittää tietoa kansalaisfoorumista ja pyrkii herättämään aihetta koskevaa julkista keskustelua. Se tuottaa aiheeseen liittyviä kirjoituksia ja muita materiaaleja sekä järjestää tapahtumia.

Viestintätyöryhmä
Työryhmän tukee järjestön viestinnän suunnittelijan työtä tuottamalla viestinnällistä sisältöä Vasemmistonuorten viestintäkanaviin. Työryhmässä pyritään kehittämään jäsenten viestintätaitoja.

Sateenkaarityöryhmä
Sateenkaarityöryhmä tukee Vasemmistonuorten työtä sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöihin kuuluvien oikeuksien eteen.

Svenskspråkiga arbetsgrupp
Svenskspråkiga arbetsgrupp ordnar Vänsterungas verksamhet på svenska. Arbetsgruppen använder enbart svenska i sin verksamhet och material, men flytande språkkunskaper krävs inte för att kunna delta, endast intresse att komma med och lära sig!

Tapahtumatyöryhmä
Tapahtumatyöryhmä tukee järjestösuunnittelijaa valtakunnallisten koulutusten ja tapahtumien suunnittelussa ja järjestämisessä.

Työmarkkinapoliittinen työryhmä
Työmarkkinapoliittinen työryhmä seuraa työmarkkinapoliittista tilannetta ja ottaa kantaa ajankohtaisiin teemoihin. Työryhmän tehtävänä on myös tutustuttaa ja aktivoida nuoria ay-toimintaan, sekä rakentaa yhteistyötä ammattijärjestöjen kanssa.

Perusta oma työryhmä!

Onko sinulla hyvä idea, jonka tahtoisit toteuttaa? Kerää neljän hengen toveriporukka ja esitä hallitukselle työryhmän perustamista!

Työryhmän perustamista haetaan vapaamuotoisesti tällä lomakkeella. Jäsenten esittämä työryhmä voidaan jättää perustamatta vain painavista syistä.

Hallitus perustaa työryhmän, päättää sen toimikauden, tavoitteet ja käytettävissä olevat taloudelliset ja työntekijäresurssit sekä avaa haun työryhmään. Työryhmään voi hakea kuka tahansa Vasemmistonuorten jäsen. Työryhmä perustetaan määräajaksi, jonka jälkeen työryhmä esittää hallitukselle yhteenvedon toiminnastaan.

Arla Kaukua
Järjestösuunnittelija