Nauravia ihmisiä istumassa rappusilla.

Vasemmistonuorten valtakunnallisesta toiminnasta valtaosa tapahtuu jaostoissa ja työryhmissä. Kumpiinkin voi liittyä mukaan koska vain ja kaikki halukkaat Vasemmistonuoret otetaan mukaan! Käytännössä ryhmien työskentely tapahtuu Vanukeskustelussa ja ryhmään liittyminen tarkoittaa että sinut lisätään ryhmän kanavalle. Voit pyytää lisäystä Vanukeskustelussa Arto Leinoselta tai käyttää allaolevaa lomaketta!

Jaostot ja työryhmät työskentelevät omien suunnitelmiensa mukaisesti. Iso osa kommunikoinnista tapahtuu verkossa, mutta myös kokoontumisia järjestetään. Osallistuminen vaatii jonkin verran aikaa ja sitoutumista. Toiminta on vapaaehtoista ja omaa osallistumistaan voi säädellä tarpeen mukaan. Keskusjärjestön hallitus ja työntekijät antavat tukea jaostoille ja työryhmille.

Jaostot

Jaostot toimivat kahden vuoden jaksoissa ja niistä päätetään liittokokouksissa. Jaostojen tarkoitus on antaa jäsenistölle tiedollisia ja taidollisia valmiuksia, joita he voivat käyttää järjestön sisällä ja sen ulkopuolella.

Työryhmät

• Internet-aktivismityöryhmä
  • Ekososialistisen kampanjan työryhmä
  • Vammaispoliittisen kampanjan työryhmä
  • Kuntavaalien valtakunnallinen tukiryhmä
  • English commitee

Työryhmät toteuttavat ja kehittävät järjestön toimintaa, mahdollistavat nopean reagoinnin muuttuviin tilanteisiin ja tukevat jäsenten omaa aktiivisuutta. Työryhmiä voi perustaa milloin tahansa tarpeen mukaan. Työryhmä perustetaan määräajaksi, jonka jälkeen työryhmä esittää hallitukselle yhteenvedon toiminnastaan.

Perusta oma työryhmä!

Onko sinulla hyvä idea, jonka tahtoisit toteuttaa? Kerää neljän hengen toveriporukka ja esitä hallitukselle työryhmän perustamista!

Työryhmän perustamista haetaan vapaamuotoisesti allaolevalla lomakkeella. Jäsenten esittämä työryhmä voidaan jättää perustamatta vain painavista syistä.

Hallitus perustaa työryhmän, päättää sen toimikauden, tavoitteet ja käytettävissä olevat taloudelliset ja työntekijäresurssit sekä avaa haun työryhmään. Työryhmään voi hakea kuka tahansa Vasemmistonuorten jäsen. Työryhmä perustetaan määräajaksi, jonka jälkeen työryhmä esittää hallitukselle yhteenvedon toiminnastaan.

Arto Leinonen
Järjestö- ja nuorisotoiminnan koordinaattori