Politiikka

Vasemmistonuoret on poliittinen nuoriso- ja kansalaisjärjestö, jonka toimintaa ohjaava aatteellinen perusta on ekologinen, demokraattinen, feministinen ja kansainvälinen sosialismi. Tämä aate toimii pohjana tavoitteellemme oikeudenmukaisesta, vapaasta, yhdenvertaisesta, sivistyneestä ja solidaarisesta yhteiskunnasta.

Järjestön juuret ovat demokraattisessa ja sosialistisessa työväenliikkeessä sekä muissa kansalaisliikkeissä. Järjestön tehtävänä on tukea nuorten kehittymistä aktiivisiksi poliittisiksi toimijoiksi. Vasemmistonuorten käsityksen mukaan politiikkaa tehdään kaikkialla, eikä se rajoitu virallisiin edustuksellisiin rakenteisiin. Vasemmistonuoret tukee työtaisteluita, kansalaistottelemattomuutta ja muuta suoraa toimintaa maailman parantamiseksi.

Vasemmistonuorten poliittinen linja ja tavoitteet on määritelty poliittisessa ohjelmassamme. Lisää tietoa poliittisista linjoistamme löydät ohjelmistamme ja kampanja-pamfleteista.

Tutustu ohjelmiimme!