Selkokieli
Vasemmistonuoret on poliittinen nuoriso- ja kansalaisjärjestö
Vasemmistonuoret on poliittinen
nuoriso- ja kansalaisjärjestö.
Tuemme nuoria kehittymään
aktiivisiksi poliittisiksi toimijoiksi.
Keskeisiä arvojamme ovat
- sosialismi
- demokratia
- feminismi
- punavihreys
- kansainvälisyys.
Toimintamme tavoite on vapaa,
inhimillinen ja tasa-arvoinen maailma.
Toiminta
Järjestämme jäsenillemme koulutuksia ja leirejä, joissa
- saat tietoa yhteiskunnasta
- voit viettää vapaa-aikaa
- tutustut uusiin ihmisiin.
Voit toimia järjestön eri työryhmissä
ja jaostoissa yhdessä muiden kanssa.
Vaikuttaminen
Politiikkaa tehdään kaikkialla,
ja haluamme olla siinä mukana.
Vaikutamme ja olemme mukana
- kunnissa
- valtion tasolla
- kansainvälisellä tasolla
- kansalaisjärjestöissä
- verkostoissa
- ammattiyhdistysliikkeessä
- julkisuudessa.
Osallistumme
- mielenosoituksiin
- tapahtumiin
- kampanjoihin.
Tuemme myös työtaisteluita,
kansalaistottelemattomuutta
ja muuta suoraa toimintaa,
jos ne auttavat parantamaan maailmaa.
Vasemmistonuoret lyhyesti
- Juuret sosialistisessa työväenliikkeessä
- Perustettu vuonna 1944 nimellä
Suomen Demokraattinen Nuorisoliitto – SDNL - Uusi nimi Vasemmistonuoret vuonna 1999
- 9 piirijärjestöä ympäri Suomen
- Keskustoimisto sijaitsee Helsingissä
- Yli 3300 jäsentä
Liity jäseneksi
Voit liittyä jäseneksi,
jos olet 13–30-vuotias nuori.
Jos olet 13-15-vuotias,
tarvitset huoltajan hyväksynnän.
Jäsenmaksua ei ole.
Saat kotiisi Libero-lehden,
joka ilmestyy neljä kertaa vuodessa.
Yli 30-vuotias voi liittyä kannattajajäseneksi.
Kannattajajäsenyys maksaa 50 euroa.
Liity jäseneksi täällä.
Liity kannatusjäseneksi täällä.
Ota yhteyttä
Vasemmistonuorten puheenjohtaja
on Pinja Vuorinen.
Vuorisen puhelinnumero on 050 501 9721
ja sähköpostiosoite on pinja[at]vasemmistonuoret.fi.
Työntekijöiden ja piirijärjestöjen yhteystiedot
ovat tällä sivulla.
Lisää tietoa
Poliittisen ohjelman sanasto selittää
poliittisia termejä helpommin ymmärrettävällä kielellä.